Jaren ‘80 - Werken - Kortlang Stichting | Alle etsen, gouaches en schilderijen van kunstenaar Cees Kortlang

Jaren ‘80

Ook in de jaren ’80 blijft Kortlang experimenteren. Zo ging hij verschillende etsen over elkaar heen afdrukken, in verschillende combinaties.  Met name in de jaren '80 concentreert Kortlang zich sterk op de materialiteit van de etsplaat. Meer nog dan daarvoor combineert hij losse stukken etsplaat met elkaar, zoals bijvoorbeeld te zien is in ‘Sarcofaag’, 'l’Amour'  en ‘Dream in the head’ . Soms maakt hij een ets die uit de toon lijkt te vallen binnen zijn oeuvre. Een voorbeeld daarvan is 'Narssaq Hills', dat veel geometrischer en strakker schijnt dan de rest van zijn werk. Toch is te zien dat Kortlang ook in dit werk de eigenschappen van het etsen onderzoekt. Uit het vrijlaten van het midden van de afdruk spreekt een enorme durf. Bovendien is het bijten van het zuur goed te zien op deze ets.